Pár slov o mě

Jsem maminka malého ďáblíka Michálka a objevila jsem v sobě skrytou vášeň - čtení :)
Tento blog je o mém životě na mateřské a knihách.




Jsem i na facebooku: Čtení mezi plenkami

středa 22. února 2017

Becky Masterman - Boj se tmy


     Brigid Quinnová, bývalá agentka FBI, nyní žije docela spokojený život. Je v penzi, užívá si se svým novým manželem Carlem a dvěma psy v arizonském Tucsonu. Dokonce má i kamarádku, což u ní není nic obvyklého, Mallory Hollingerovou. Vše se zdá být ideální, ovšem jen do doby, než zemře Brigidina švagrová. Trpěla vážnou nemocí a Brigid jí slíbila, že pokud se s ní něco stane, postará se o její dceru Gemmu-Kate.

     17 letá Gemma-Kate se nastěhuje k Brigid do Tucsonu a po chvíli se začnou dít zvláštní věci. Gemma-Kate své tetě otráví jednoho ze dvou psů a to není všechno. V místním kostele se při jedné akci přiotráví spoustu lidí kávou, ve které je přimíchaná nemrznoucí směs, jeden muž dokonce zemře. Brigid je přesvědčená, že v tom má prsty její neteř.

     Brigid začne vyšetřovat několik měsíců staré utonutí Joea Nielsena, které bylo uzavřeno jako nehoda. A když se do toho pustí, je něco špatně. Bývá jí zle od žaludku, třesou se jí ruce, motá hlava, mívá halucinace, špatně chodí a píše. Má podezření, že se ji pokouší zabít její neteř. Svěří se své nejlepší kamarádce Mallory a ta jí domluví schůzku u psychologa, který je shodou okolností nevlastním otcem utonulého Joea. Ten jí předepíše antidepresiva a naznačí, že by se mohlo jednat o Parkinsonovu nemoc.

     Nakonec se však ukáže, že je všechno úplně jinak. Komu vlastně může Brigid věřit? Koho si to pustila až moc blízko k tělu? A jak to bylo s utonutím mladého Joea?

Je těžké poznat ďábla, když vás drží kolem ramen.


S knihou jsem ze začátku trochu bojovala a čekala jsem, kdy už přijde to "wau, super knížka". Nakonec to přišlo, když jsem přešla do druhé poloviny. Příběh mě zaujal dost na to, aby mi bylo líto knihu odložit. Stejně tak mě teď mrzí, že skončila. Konec mě překvapil, okolnosti se nakonec vyvinuly tak, že poslední stránky jsem dočítala s ústy dokořán.
Spisovatelčiny knihy byly sedmkrát nominovány na ocenění za nejlepší thriller, a to včetně ceny Edgara Allana Poea. Becky Masterman neznám, ale mám v plánu si přečíst i další její díla. Věřím, že mě zaujmou, tento žánr je můj šálek kávy a knihu rozhodně doporučuji čtenářům, kteří mají rádi napětí do poslední chvíle.

Za recenzní výtisk ještě jednou moc děkuji nakladatelství MOBA.



Žádné komentáře:

Okomentovat